Villkor

Gällande köpvillkor för Sunkini.se

Följande köpvillkor gäller för försäljning av bad- och strandkläder samt annan lös egendom (nedan kallade ”produkterna”) av Sunkini.se som ägs av företaget LO Consulting AB, organisationsnummer 559157-5203, nedan kallat ”Sunkini”, "Sunkini.se" eller ”vi”, om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund, som nedan kallas ”kunden” eller ”du”, och Sunkini. Vid försäljning till konsument tillämpar Sunkini de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Sunkinis nätbutik (www.sunkini.se) kallas nedan ”Sunkini.se”.

1. Allmänt

Sunkini.se säljer bad-/strandkläder och andra strandrelaterade produkter via internet till privatpersoner i Sverige. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare.

2. Beställning

Beställning av produkter görs på vår hemsida www.sunkini.se. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att kontakta vår kundservice. Genomförd beställning innebär att du godkänner dessa köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp sker när kunden mottar sin leveransbekräftelse. Orderbekräftelsen är en bekräftelse på bokade varor med information om att avtalat köp bekräftas när kunden mottar sin leveransbekräftelse. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, lagerdifferenser, leveranstid, produktinformation etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.

2.1. Beställning till företag

Vi säljer endast till privatpersoner. Du kan handla till företag, skola eller liknande genom att beställa från Sunkini som privatperson och sedan fakturera organisationen som ska betala köpet. Vänligen undersök faktureringsmöjligheterna innan du gör din beställning från Sunkini. Det är inte möjligt för oss att ändra fakturauppgifter i efterhand och att utfärda fakturor med företagsnamn.

3. Betalning

Sunkini använder sig av Klarna Checkout för alla betalningar. Klarnas köpvillkor godkänner du i kassan när betalningen erläggs. Du kan läsa om de olika betalalternativen på Klarnas hemsida här.

Vi erbjuder även betalning via Swish. Är du ansluten till Swish så har du möjlighet att genomföra betalningar som dras direkt från ditt bankkonto. Öppna Swish-appen på din mobila enhet och godkänn betalningen via ditt mobila Bank-ID för att slutföra köpet.

4. Integritetspolicy

Vi kan komma att behandla dina personuppgifter vid din användning av Sunkini.se. Information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du i vår Integritetspolicy.

5. Immateriella rättigheter

Allt innehåll på Sunkini.se, såsom text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, samt alla immateriella rättigheter relaterade därtill (såsom upphovsrätter, designrättigheter, mönsterrättigheter och varumärken), tillhör Sunkini eller Sunkinis leverantörer och är skyddat av svensk och internationell lag. Du förvärvar ingen äganderätt till sådant innehåll eller sådana immateriella rättigheter genom din användning av Sunkini.se eller genom köp av produkter från Sunkini.

6. Frakt och leverans

Hos Sunkini får du fri frakt när du beställer varor för 500 kr eller mer, på ordrar under 500 kr tillkommer en fraktavgift på 49 kr. Du kan välja leverans med Postnord, DHL eller att hämta direkt på vårt lager i Göteborg.

När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som ska leverera din order inom utsatt tid. Sunkini kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager när du gjorde din beställning eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

När vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse med ett kollinummer eller en spårningslänk till din e-postadress. Använd kollinumret eller spårningslänken för att spåra din leverans.

6.1. Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund, som har ansvaret för att returen returneras korrekt utifrån våra returvillkor, och du är ansvarig för din köpta produkt (inklusive skador som orsakas produkten) fram till dess att du lämnat denna till transportören som ska returnera produkten till oss. Du kan läsa vår fullständiga returpolicy här.

7. Ångerrätt och öppet köp

Ångerrätten gäller i 14 dagar från den dag du tog emot ditt paket. Observera att ångerrätten ej omfattar varor som försämrats av användning. Varan skall returneras i oförändrat skick i dess originalemballage för fullständig återbetalning.

Vi på Sunkini erbjuder 30 dagar öppet köp så du ska ha tid att känna efter om produkten verkligen är för dig. Öppet köp gäller i 30 dagar från den dag du tog emot ditt paket och under förutsättning att varan returneras oanvänd och oskadad samt att alla typer av märkningar, etiketter och klisterlappar finns kvar på varan.

Du kan läsa vår fullständiga returpolicy kring ångerrätt och öppet köp här.

8. Reklamation

Om vi levererat en produkt som är defekt ber vi dig kontakta oss inom skälig tid från det att felet upptäckts för att hjälpa dig att lösa problemet. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Skicka ett mail till vår kundtjänst med ditt ordernummer, en utförlig felbeskrivning och vid instruktion bilder och/eller filmklipp som visar felet.

Du kan läsa vår fullständiga returpolicy kring reklamationer här.

9. Rabattkoder och villkor vid kampanjer

9.1. Rabattkoder

Vill du använda en rabatt- eller kompensationskod vid en beställning hos oss ska du göra följande:

  1. Lägg dina produkter i varukorgen och gå till kassan.
  2. Under produkterna i kassan, klickar du på ”Har du en kampanjkod?”.
  3. Skriv in rabattkoden i rutan och klicka på “Lägg till”.
  4. Du kommer nu att kunna se den avdragna summan vid totalbeloppet.

Om koden inte funkar, dubbelkolla stavningen och att du har använt stora och små bokstäver på ett korrekt sätt.

Det går bara att använda en rabattkod per köp, eftersom rabattkoder inte går att kombinera (oavsett om det är kampanjkoder, kompensationskoder eller ersättningskoder). Det totala värdet på produkterna måste vara högre än rabattkodens värde för att köpet ska kunna genomföras.

Varje rabattkod har en giltighetstid, och det finns varken möjlighet att förlänga giltighetstiden eller att aktivera en rabattkod efter att giltighetstiden har löpt ut.

Vid produkter köpt med kampanjkod, ersätts koden inte vid retur, utan du får återbetalning på det du har betalat vid köptillfället.

9.2. Mängdrabatter/Paketpriser

I en mängdrabatt, till exempel 3 för 2, får du värdet av den billigaste varan avdraget i kassan. Detta värde dras från det totala orderbeloppet på de varor som berörs av mängdrabatten.

Vid retur av en produkt som berörs av en mängdrabatt/paketpris upphör rabattvillkoren. Om rabattvillkoren inte längre uppfylls betalar du för vad dina varor hade kostat till ordinarie pris.

9.3. Leveranstid vid kampanjer

Vid kampanjer kan leveranstiden vara längre än vad som annars är angivet i på vår hemsida. Du kan alltid spåra din order via spårningslänken i din leveransbekräftelse. Om du har frågor kring din leverans kan du kontakta vår kundtjänst.

10. Force majeure

Om vårt fullgörande av våra åtaganden enligt dessa villkor eller ingångna avtal väsentligen försvåras eller förhindras på grund av omständigheter som vi inte kan råda över och som vi inte skäligen kan ha förutsett, ska detta befria oss från fullgörande av våra förpliktelser, samt skadestånd och andra påföljder (s.k. force majeure). Sådana oförutsebara händelser kan vara krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, samt andra fördyrande omständigheter och händelser utanför vår kontroll.

11. Övriga villkor

Sunkini har rätt att använda underleverantörer för fullgörande av våra förpliktelser enligt dessa köpvillkor. Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i dessa villkor.

12. Gällande lag och tvist

Dessa köpvillkor ska tolkas och tillämpas i enlighet med svensk rätt, dock med undantag för sådana internationellt privaträttsliga bestämmelser som medför tillämpning av rätten i någon annan jurisdiktion.

Klagomål eller synpunkter avseende Sunkinis tjänster eller produkter bör meddelas till vår kundservice.

Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via deras hemsida, +46 85 08 860 00 eller arn@arn.se. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.

Om du har klagomål eller problem med Sunkinis tjänster eller produkter, och vi inte kan lösa tvisten sinsemellan, kan du även skicka ditt klagomål till EU:s plattform för onlinetvistlösning, s.k. ODR-plattformen. ODR-plattformen erbjuder konsumenter inom EU en möjlighet att försöka lösa tvister om klagomål gällande produkter köpta online, utan att involvera en domstol. Genom att använda ODR-plattformen kan du som konsument hitta ett organ eller forum för dina klagomål. Du hittar plattformen här.

13. Kontakt

Kundservice: info@sunkini.se

Adress: Röra Byväg 5, 418 78 Göteborg, Sverige