Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Byte & retur

Vi erbjuder 30 dagar öppet köp på alla varor och ordrar, även bikiniunderdelar och baddräkter. Självklart kan du lämna tillbaka / byta ut delar av din order, allting går att köpa separat. Tänk på att om du lämnar tillbaka en del av ett paket utan att byta faller paketpriset bort och du betalar för varorna du behållt till ordinarie pris.

Innan du genomför bytet / returen, vänligen läs nedan:

  • Varan, inklusive lappar och skyddsplast, måste vara i originalskick vid byte / retur av varan.
     
  • Ifall varan luktar parfym eller liknande kommer bytet / returen att nekas. Du som kund har ansvar för att varan skickas tillbaka i samma skick som den kom.
     
  • Det kan ta upp till 10 arbetsdagar (inom Sverige, annars kan det ta längre tid beroende på transportör) innan en retur anländer lagret och blir behandlad. Kontakta oss om det dröjer längre än så.
     
  • KONTROLLERA NOGA att varorna ligger i samma påse som de kom i. Retur i fel påse kommer debiteras med 150 SEK.
     
  • Använd gärna samma förpackning som varan sändes i.
     
  • Byten / returer kostar 59 SEK per tillfälle. Ifall du ska byta / returnera från olika ordrar i samma paket, kontakta oss på support@sunkini.se så du slipper betala dubbla avgifter.
     
  • Öppet köp gäller även nedsatta varor. Byten och returer kostar 59 SEK precis som vanligt.
     
  • Kunden är ansvarig för fraktkostnader för returer som skickas tillbaka från andra länder än Sverige. Vi rekommenderar att skicka tillbaka paketet spårbart. Icke uthämtade paket debiteras med 200 SEK.
     
  • Vi kommer kreditera din faktura, eller utfärda återbetalning, så fort vi mottagit din retur (minus avgiften om 59 SEK). Du kommer få bekräftelsemail från oss. Vid byte är det bytesordern som krediteras så du behåller ev. paketpriser och rabatter.
     
  • Har du valt faktura hos Klarna men inte betalat ännu kan du logga in på deras sida för att rapportera returen. Då pausas fakturan tills vi har behandlat din retur. Om du gör ett byte är det bytesorderns faktura du ska pausa.
 

Vill du returnera för att du tycker Sunkinin är för genomskinlig?

Tänk på att prova din Sunkini utomhus i dagsljus. I inomhusbelysning är produkterna lite mer genomskinliga än utomhus. Tänk också på att om du har en storlek för liten på kläderna så kommer de bli mer genomskinliga, eftersom tyget och de små hålen då töjs ut.

 

Hur det fungerar

Dator

1. Ska du göra ett byte? Beställ först de varor du önskar byta till här på vår hemsida.

Packa

2. Packa ner retursedeln och varorna. Kontrollera noga att de ligger i rätt påse.

 

Etikett

3. Klistra på den medföljande returetiketten på paketet.
(Endast Sverige)

Paket

4. Redo att skickas! Paket utanför Sverige måste skickas direkt till vårt lager.

Har du fortfarande frågor?

Ifall du vill göra ett byte, börja med att beställa de varor du önskar byta till. På detta sättet vet du att varan finns i lager, och du kommer få den nya varan mycket snabbare. Fyll i retursedeln med returorsak och om det är ett byte eller en retur (om det är både och, kryssa i för byte). Vid byte fyller du också i det nya ordernumret på den streckade linjen. Packa ner retursedeln och de varor du önskar skicka tillbaka (gärna i samma paket som du fick varorna i). Varorna måste ligga i samma påse de kom i. Dubbelkolla att varan stämmer överrens med etiketten på påsen då retur i fel påse kommer debiteras med 150 SEK. Klista på den medföljande returetiketten på paketet (endast Sverige). Paketet är nu redo för att lämnas in hos ett ombud. Ifall du gör ett byte / retur från ett annat land än Sverige behöver du själv skicka tillbaka paketet till följande adress:

LO Consulting AB
Röra Byväg 5
418 78 Göteborg
Sverige

Det är VÄLDIGT VIKTIGT att du skriver ditt ordernummer och din kontaktinformation på paketet. Du som kund är ansvarig för fraktkostnader. Vi rekommenderar att skicka paketet spårbart. (Detta gäller på paket som skickas tillbaka från andra länder än Sverige).

 

Vill du göra en reklamation?

Om du vill göra en reklamation kontaktar du oss på support@sunkini.se. Beskriv vad som är fel på produkten och ange vilket ordernummer det gäller. Skicka med bilder på felet så vi kan hantera din reklamation snabbare. Efter godkänd reklamation tas beslut om varan ska skickas tillbaka till oss.

 

Kontakta oss

Tveka inte på att höra av dig till oss om du har några frågor. Maila till support@sunkini.se så kommer vi svara så fort vi kan.

Svenska English