Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Vanliga frågor & svar

Här har vi samlat vanliga frågor och svar. Om du inte hittar något svar på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.


Beställning

Vad har ni för betalningsalternativ?
Det går att betala med Klarna och med Swish.

Hur lång är er leveranstid?
Normalt tar det 1-4 arbetsdagar (inom Sverige) från det att vi mottagit ordern. När paketet lämnat lagret skickas en leveransbekräftelse med mer information. Leveranstiden kan vara längre under kampanjer eller liknande.


Min order

Jag har inte fått någon orderbekräftelse på mitt köp. Vad har hänt?
Orderbekräftelsen ska skickas automatiskt till mailadressen som angavs vid beställning när köpet har gått igenom. Dubbelkolla så att mailet inte hamnat i skräpposten, annars kan du kontakta oss.

Kan jag spåra min order?
När paketet har skickats från vårt lager kommer du få ett mail med en spårningslänk. Du kan också spåra leveransen i appen "Mina Paket" som går att ladda ner på App Store och Google Play.


Byte & returer

Hur länge är det öppet köp?
Vi erbjuder 30 dagar öppet köp på alla våra produkter. Paketet ska skickas tillbaka till oss inom 30 dagar från det att paketet mottogs.

Hur mycket det att göra en retur?
Returer kostar 49 SEK per returnerat paket. Därför är det viktigt att ni meddelar oss om en retur görs från olika ordrar i samma paket, annars debiteras avgiften per order. Avgiften representerar frakt, hantering och andra administrativa kostnader.

Jag vill göra en retur. Hur gör jag?

1. Meddela oss om att du ska göra en retur (glöm inte att ange vilket ordernummer det gäller).

2. Vi skickar dig din fraktetikett och retursedel digitalt som du skriver ut och fyller i med returorsak.

3. Lägg retursedeln tillsammans med varorna du ska returnera. Det är viktigt att du lägger tillbaka varorna i samma förpackning som de kom i.

4. Sätt sedan på fraktetiketten och lämna in hos ett ombud. Från dagen du lämnar in returen hos ett ombud brukar det ta ca. 10 arbetsdagar innan vi mottagit och hanterat returen.

Du kan inte välja att “returnera” paketet genom att inte hämta upp det hos ombudet. Paket som skickas tillbaka till oss som ej blivit uthämtade debiteras en kostnad av 200 kr.

Jag vill reklamera en vara. Hur gör jag?
Meddela oss att du vill göra en reklamation genom att ta en bild på produkten och beskriva felet. Glöm inte att ange vilket ordernummer det gäller. Efteråt tar vi beslut om hur ärendet ska tas vidare.


Produkter

Vad är era produkter tillverkade av?
Materialet som används på alla Sunkinis badkläder är ett mesh-tyg bestående av 78% polyamid och 22% elastan. De tidigare kollektionerna är också mesh-tyg men bestående av 95% polyester och 5% elastan.

Hur är era storlekar? Har ni en storleksguide?
Generellt är vi ”normala” i storlek och man kan välja den storlek man vanligtvis har på toppar och underdelar i en klädesbutik som KappAhl och Lindex. De tidigare kollektionerna är något mindre i storlek än nyare. Här hittar du vår fullständiga storleksguide.

Hur fungerar det med solgenomsläpp?
Våra produkter är av mesh som består av många små hål. Detta gör att solen delvis når fram till huden även under bikinin. Även våra strandplagg släpper delvis igenom solen. Hur mycket sol som kommer igenom beror på hur många lager tyg det är. Band och resår släpper inte igenom någon sol, därför rekommenderar vi att flytta runt dessa emellanåt när man solar för en jämnare solbränna.

Hur snabbtorkande är era bikinis?
Eftersom att vårt material är så tunt är de även väldigt snabbtorkande, och man slipper den blöta och tunga känslan direkt efter ett bad som en vanlig bikini brukar ge. I stark sol kan bikinin torka så snabbt som inom 5-10 minuter. Hur snabbt de torkar beror även på hur många lager tyg det är och om t. ex. inläggen används i toppen.

Varför ser produkten genomskinlig ut när jag håller upp den?
Vid första anblick kan man tycka att våra produkter ser väldigt genomskinliga ut, men när de sitter på  är de inte det. Det är färg och mönster som förvillar ögat när bikinin sitter mot huden, därför kan våra produkter se olika transparenta ut. Om du är rädd för att de ska se genomskinligt ut rekommenderar vi därför ljusare färger med mycket mönster. Prova alltid våra produkter i dagsljus för att få en rättvis bild.

Skyddar era produkter mot solen?
Alla produkter skyddar mot solen i olika utsträckning, därför rekommenderar vi alltid att använda solskydd även under bikinin. Vad som avgör solskyddsfaktorn är hur många lager tyg det är. Ett lager motsvarar 10-12, två lager motsvarar 16-20 och tre lager tyg motsvarar 26-30.

Är era metallspännen nickelfria?
Alla metalldetaljer som finns på våra produkter är nickelfria.

Vilka tvättråd gäller för era produkter?
Vi rekommenderar alltid handtvätt för att behålla kvalité så länge som möjligt. Vrid inte ut vattnet i vått tillstånd. Produkterna tål maskintvätt i 40 grader med liknande färger. Använd tvättpåse för att skydda detaljer. Våra produkter tål inte att torktumlas.


Övrigt

Hur kontaktar jag er?
Det går att maila oss när som helst till info@sunkini.se. Vi svarar vanligtvis inom 24 timmar under vardagar. Det går även att skriva till oss på sociala medier.

Vad har ni för köpvillkor?
Du hittar våra fullständiga köpvillkor här. När du genomför ditt köp godkänner du villkoren. Om det är något som är oklart kan du alltid kontakta oss.

Svenska English