Nedan returpolicy gäller för alla produkter som köps på www.sunkini.se. Returpolicyn ingår i våra köpvillkor som du accepterar när du genomför ett köp på vår hemsida. Du kan alltid kontakta oss om du har några frågor gällande policyn.
Ångerrätten gäller i 14 dagar från den dag du tog emot ditt paket. Observera att ångerrätten ej omfattar varor som försämrats av användning. Varan skall returneras i oförändrat skick i dess originalemballage, med alla ev. klisterlappar och etiketter för fullständig återbetalning. Om du inte uppfyller dessa krav förbehåller vi oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag upp till 100% på beloppet som ska återbetalas. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den. Återbetalningen kommer att ske inom 14 dagar från det att vi mottog ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan (till exempel inlämningskvitto hos transportör). Ett ångrat köp måste meddelas till oss senast 14 dagar efter mottagen leverans till info@sunkini.se.
HÄR KAN DU LADDA NER KONSUMENTVERKETS ÅNGERBLANKETT.
Använd en tjänst avsedd för leverans till företag när du skickar tillbaka paketet så att paketet kommer till vårt lager och inte till ett ombud. Vi rekommenderar att skicka paketet spårbart. Du kan inte välja att "returnera" paketet genom att inte hämta upp det hos ombudet. Paket som skickas tillbaka till oss som ej blivit uthämtade debiteras en kostnad av 200 kr. Läs "Outlösta beställningar" nedan för mer information. Vid nyttjande av ångerrätten står du själv för eventuella fraktkostnader av returen tillbaka till oss.
Vår returadress är: Sunkini / LO Consulting AB, Röra Byväg 5, 418 78 Göteborg, Sverige.
Vi på Sunkini erbjuder 30 dagar öppet köp så du ska ha tid att känna efter om produkten verkligen är för dig. Öppet köp gäller i 30 dagar från den dag du tog emot ditt paket och under förutsättning att varan returneras oanvänd och oskadad, i originalförpackning och att alla typer av märkningar, etiketter och klisterlappar finns kvar på varan.
Vi skickar inte bytesvaror vid retur. Om du önskar göra ett byte beställer du själv den varan du önskar byta till.
Returavgift
Returavgiften är 49 kr per returnerat paket. Avgiften tas ut i samband med krediteringen. Eventuell fraktavgift återbetalas inte vid retur.
Hur du gör en retur
1. Meddela oss om att du ska göra en retur (glöm inte att ange vilket ordernummer det gäller).
2. Vi skickar dig din fraktetikett och retursedel digitalt som du skriver ut och fyller i med returorsak.
3. Lägg retursedeln tillsammans med varorna du ska returnera. Det är viktigt att du lägger tillbaka varorna i samma förpackning som de kom i.
4. Sätt sedan på fraktetiketten och lämna in hos ett ombud. Från dagen du lämnar in returen hos ett ombud brukar det ta ca. 10 arbetsdagar innan vi mottagit och hanterat returen.
Du kan inte välja att "returnera" paketet genom att inte hämta upp det hos ombudet. Paket som skickas tillbaka till oss som ej blivit uthämtade debiteras en kostnad av 200 kr. Läs "Outlösta beställningar" nedan för mer information.
Om vi levererat en produkt som är defekt ber vi dig kontakta oss inom skälig tid från det att felet upptäckts för att hjälpa dig att lösa problemet. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Skicka ett mail till info@sunkini.se med ditt ordernummer, en utförlig felbeskrivning och vid instruktion bilder och/eller filmklipp som visar felet.
Reklamationsrätten gäller fabrikationsfel. Det vill säga ett fel som uppstått vid tillverkningen och som skiljer varan från en likadan tillverkad utan fel. Detta betyder att solblekning, missfärgning etc. endast går att reklamera inom skälig tid från det att varan togs emot. Reklamationsrätten gäller heller inte fel som orsakats av slitage eller brist på underhåll och service.
Vid en, av Sunkini, godkänd reklamation skickar vi en ny likadan, eller motsvarande, produkt eller återbetalar kostnaden för produkten. Reklamationsrätten gäller inte om kunden själv åtgärdat eller låtit åtgärda felet utan att Sunkini godkänt detta. Reklamationsrätten gäller heller inte om kunden orsakat felet.
Sunkini står alltid för eventuella fraktkostnader samt övriga kostnader för returen tillbaka till oss vid en godkänd reklamation som skett inom skälig tid. Skälig tid gällande reklamationer anses vara inom två månader enligt Trygg E-handel.
När vi eller våra leverantörer skickar en ersättningsvara eller en ersättningsdel försöker vi välja det fraktsätt som är lämpligast men det är inte säkert att det blir samma som vid beställningstillfället. Notera att reklamationsrätten gäller för ursprunglig köpare, och inte längre gäller vid eventuell vidare försäljning. I de fall Sunkini skickar reservdelar eller ersättningsvara till kund går denna till beställningsadressen om konsument inte meddelat annat.
Vår returadress är: Sunkini / LO Consulting AB, Röra Byväg 5, 418 78 Göteborg, Sverige.
När paketet mottagits så ber vi dig att kontrollera beställningen, så att det är rätt vara/varor som levererats samt att allting finns med enligt ordern som du beställt. Skulle något vara fel i din order ber vi dig att snarast meddela oss detta till info@sunkini.se. Om någon vara saknas i en leverans ska Sunkini meddelas om detta inom fem dagar från det att försändelsen togs emot.
Om du har mottagit en vara som har skadats i frakten så ber vi dig att fota skadorna på emballaget och varan, och snarast möjligt sända bilderna i ett mejl till vår kundtjänst. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta till personal/bud vid mottagandet av paketet..
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid outlösta paket (returfrakt, expeditionskostnad, hantering etc.). Därför tar vi ut en avgift om 200 SEK om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 7 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan behöver du hämta ut paketet innan du genomför din retur.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, du hittar kontaktuppgifter till ARN på deras hemsida www.arn.se.