Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Vanliga frågor & svar

Här har vi samlat vanliga frågor och svar. Om du inte hittar något svar på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.


Beställning

Vad har ni för betalningsalternativ?
Det går att betala med Klarna och med PayPal. Med Klarna kan du välja faktura, delbetalning, direktbetalning eller betalning med kort. Med PayPal kan du betala med ditt PayPal-konto eller direkt med kort. Du behöver alltså inget PayPal-konto.

Hur lång är er leveranstid?
Normalt tar det 1-4 arbetsdagar (inom Sverige) från det att vi mottagit ordern. När paketet lämnat lagret skickas en leveransbekräftelse med mer information. Leveranstiden kan vara längre under kampanjer eller liknande.


Min order

Jag har inte fått någon orderbekräftelse på mitt köp. Vad har hänt?
Orderbekräftelsen ska skickas automatiskt till mailadressen som angavs vid beställning när köpet har gått igenom. Dubbelkolla så att mailet inte hamnat i skräpposten, annars kan du kontakta oss.

Kan jag spåra min order?
När paketet har skickats från vårt lager kommer du få ett mail med en spårningslänk.


Byte & returer

Hur länge är det öppet köp?
Vi erbjuder 30 dagar öppet köp på alla våra produkter. Paketet ska skickas tillbaka till oss inom 30 dagar från det att paketet mottogs. Läs mer under Byten & Returer.

Hur mycket kostar byte och retur?
Byten och returer kostar 59 SEK per returnerat paket. Därför är det viktigt att ni meddelar oss om en retur görs från olika ordrar i samma paket. Avgiften representerar frakt, hantering och andra administrativa kostnader.

Jag vill göra ett byte. Hur gör jag?
Börja med beställa det du önskar byta till. Sedan fyller du i retursedeln och skickar tillbaka det du vill returnera till oss. Läs mer under Byte & returer om hur det går till. När vi mottagit och godkänt din retur kommer vi korrigera fakturan på bytesordern. På det sättet behåller du eventuella rabatter och paketpriser från din första order. En avgift om 59 SEK tillkommer per returnerat paket.

Jag vill byta delar av min order. Hur gör jag?
Det går jättebra att enbart byta delar av din order. Alla produkter går att köpa separat. Börja med att beställa det du önskar byta till. Sedan fyller du i retursedeln och skickar tillbaka det du vill returnera till oss. Läs mer under Byte & returer om hur det går till. När vi mottagit och godkänt din retur kommer vi korrigera fakturan på bytesordern. På det sättet behåller du eventuella rabatter och paketpriser från din första order. En avgift om 59 SEK tillkommer per returnerat paket.

Jag vill göra en retur. Hur gör jag?
Fyll i retursedeln och skickar tillbaka det du vill returnera till oss. Läs mer under Byte & returer om hur det går till. När vi mottagit och godkänt din retur kommer vi korrigera fakturan. En avgift om 59 SEK tillkommer per returnerat paket.

Jag vill reklamera en vara. Hur gör jag?
Meddela oss att du vill göra en reklamation genom att ta en bild på produkten och beskriva felet. Glöm inte att ange vilket ordernummer det gäller. Efteråt tar vi beslut om hur ärendet ska tas vidare.


Produkter

Hur är era storlekar? Har ni en storleksguide?
Generellt är vi ”normala” i storlek och man kan välja den storlek man vanligtvis har på toppar och underdelar i en klädesbutik som KappAhl och Lindex. De tidigare kollektionerna är något mindre i storlek än nyare. Här hittar du vår fullständiga storleksguide.

Hur fungerar det med solgenomsläpp?
Våra produkter är av mesh som består av många små hål. Detta gör att solen når fram till huden även under bikinin. Även våra strandplagg släpper igenom solen. Hur mycket sol som kommer igenom beror på hur många lager tyg det är. Band och resår släpper inte igenom någon sol, därför rekommenderar vi att flytta runt dessa emellanåt när man solar för en jämnare solbränna.

Hur snabbtorkande är era bikinis?
Eftersom att vårt material är så tunt är de även väldigt snabbtorkande, och man slipper den blöta och tunga känslan direkt efter ett bad som en vanlig bikini brukar ge. I stark sol kan bikinin torka så snabbt som inom 5-10 minuter. Hur snabbt de torkar beror även på hur många lager tyg det är och om t. ex. inläggen används i toppen.

Varför ser produkten genomskinlig ut när jag håller upp den?
Vid första anblick kan man tycka att våra produkter ser väldigt genomskinliga ut, men när de sitter på  är de inte det. Det är färg och mönster som förvillar ögat när bikinin sitter mot huden, därför kan våra produkter se olika transparenta ut. Om du är rädd för att de ska se genomskinligt ut rekommenderar vi därför ljusare färger med mycket mönster. Prova alltid våra produkter i dagsljus för att få en rättvis bild.

Skyddar era produkter mot solen?
Alla produkter skyddar mot solen i olika utsträckning, därför rekommenderar vi alltid att använda solskydd även under bikinin. Vad som avgör solskyddsfaktorn är hur många lager tyg det är. Ett lager motsvarar 10-12, två lager motsvarar 16-20 och tre lager typ motsvarar 26-30.

Är era metallspännen nickelfria?
Alla metalldetaljer som finns på våra produkter är nickelfria.

Vilka tvättråd gäller för era produkter?
Vi rekommenderar alltid handtvätt för att behålla kvalité så länge som möjligt. Vrid inte ut vattnet i vårt tillstånd. Produkterna tål maskintvätt i 40 grader med liknande färger. Använd gärna tvättpåse för att skydda detaljer. Våra produkter tål inte att torktumlas.


Övrigt

Hur kontaktar jag er?
Det går att maila oss när som helst till support@sunkini.se. Vi svarar vanligtvis inom 24 timmar under vardagar. Det går även att skriva till oss på sociala medier eller ringa till oss på nummer 070 608 88 75 under vardagar mellan 10:00 och 14:00. Du hittar alla uppgifter på vår kontaktsida.

Vad har ni för köpvillkor?
Du hittar våra fullständiga köpvillkor här. När du genomför ditt köp godkänner du villkoren. Om det är något som är oklart kan du alltid kontakta oss.

Svenska English